Week 2 in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Teun Swaerdens - WaarBenJij.nu Week 2 in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Teun Swaerdens - WaarBenJij.nu

Week 2 in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Teun

21 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ja ik weet het heeft weer even geduurd voordat de 2e week online staat. Hier is die dan een verslag van mijn 2e week in Kaapstad die vooral in het teken stond van niks doen eigenlijk. Dit omdat het project nog steeds niet helemaal goed verloopt maar het begin is in zicht.

Maandag 12-9
Deze dag vrij weinig gedaan heb in een koffietent gezeten om aan mijn blog te werken en om aan mijn plan van aanpak te werken. Verder deze dag met huisgenoten pool gespeeld en ’s avonds met zijn allen pizza gegeten.

Dinsdag 13-9
Ook deze dag vrij weinig gedaan al heb ik wel in de middag mijn familie bezocht dat woont in Kaapstad. Rond 3 uur ben ik in de auto gestapt om mijn familie hier te ontmoeten het auto rijden erheen verliep goed want het was nu rustig op de weg. Eenmaal daar heerlijk thee gedronken met chocolade taart en natuurlijk veel gepraat over hoe het leven in Zuid-Afrika is. Verder ook velen verhalen gehoord over vroeger hoe het er aan toe ging bij mijn oma thuis. Als laatste nogmaals de bevestiging gehad dat ik veel op mijn vader lijk. Na ongeveer 2 uur hier te zijn geweest ben ik weer naar huis gegaan de terug weg verliep minder soepel als de heenweg. De terugweg zat ik midden in de spits en moest dus goed opletten want ze rijden hier als gekken. Uiteindelijk wel veilig thuis gekomen en daar samen met huisgenoten gekookt. In de avond samen met de andere Nederlanders film gekeken. Verder deze dag nog een goed bericht gehad dat ik donderdag eindelijk langs kan komen op een van de twee scholen hier heb ik dan ook onwijs veel zin in!

Woensdag 14-9
Vandaag in de ochtend een beetje film gekeken en in de middag weg geweest. We zijn deze middag met een aantal huisgenoten naar het V&A waterfront gereden dit is een groot winkelcentrum en je kan hier langs het water lopen. Hier hebben we dan ook wat rondgelopen en daarna wat gedronken. Uiteindelijk kwamen er nog meer huisgenoten die kant op en hebben we hier met een groep gegeten. Na het eten zijn we naar huis gereden en met een aantal wezen poolen onderhand met een nieuw huisgenoot.

Donderdag 15-9
EINDELIJK!!!!!!!! Vandaag is het dan zover eindelijk een kennismaking met een van de 2 middelbare scholen waar ik mijn project ga doen! De school waar ik vandaag geweest ben was wel de armste van de 2 scholen. Het terrein waar deze school op gevestigd is is omringt met kleine hutjes bestaand uit golfplaten. Het was dus ook heel moeilijk om de ingang van deze school te vinden omdat je hiervoor echt door een klein staartje tussen de huizen moest rijden. Eenmaal op het terrein keek ik mijn ogen uit want kon niet echt geloven dat dit een school is. De school bestaat uit allemaal kleine gebouwen wat dan klaslokalen zijn ze hebben er hier 18 van verder bestaat een klas uit 40 leerlingen. de lokalen zijn klein hier! Verder hebben ze op het eigen terrein geen sportveld dus voor de sportlessen moeten ze 5 minuten lopen naar een gemeenschappelijke sportveld voor de buurt. Op de school heb ik kennis gemaakt met de leraar die de sportlessen geeft en een lerares die het belang van sportlessen inziet op de school. Het gesprek was een zeer fijn gesprek en ze zijn blij dat ik ze hopelijk straks weer wat kan leren en ze kan helpen. Verder deze dag vrij weinig gedaan. Deze avond weer met het huis gekookt en daarna met zijn allen een café in geweest. Het was een gezellige avond en waren dan ook niet op tijd thuis. Gelukkig had ik vrijdag dan ook niks gepland staan.

Vrijdag 16-9
Vandaag zoals normaal deze week niet veel gedaan. Tussen de middag samen wezen lunchen met Linda en NIloo. Ik heb deze middag een heerlijke struisvogelburger gegeten. Ik moet bekennen deze was heerlijk struisvogel is misschien wat taaier als ander vlees maar het was heerlijk. Na de lunch nog even heerlijk in bed film gekeken. Eind van de middag zijn we naar een foodmarket in hout bay gereden hier heb ik heerlijke gerechten gegeten en stiekem weer veel te veel geld uitgegeven. Na de foodmarket zijn we weer naar Stones gegaan om pool te spelen.

Zaterdag 17-9
In de ochtend zoals vorige week ook weer naar de foodmarket geweest in The Old Biscuit Mill. Deze market is elke zaterdag en dus ook deze zaterdag hier weer heen geweest en gegeten. Na de bezoek aan de market ben ik met 4 andere huisgenoten de Lions Head gaan beklimmen. Dit was echt een prachtige klim vooral omdat we niet het normale pad omhoog kozen maar een wat meer afgelegen pad hadden genomen. De klim omhoog verliep soepel en was leuk om te doen het uitzicht tijdens het klimmen was al echt fantastisch. Eenmaal boven op de berg was het uitzicht helemaal fantastisch hier dan ook echt een hele tijd gezeten om te genieten van het uitzicht. De foto’s van deze klim zullen weer op Facebook komen. De afdaling verliep ook zonder problemen. Deze avond ook weer met zijn allen gekookt en daarna wezen stappen met het huis wat weer heel gezellig was.

Zondag 18-9
Vandaag eerst met een groep huisgenoten wezen brunchen, want een goede brunch konden we wel gebruiken na vannacht. Na het brunchen met een aantal huisgenoten naar het strand geweest hier heerlijk op het strand gelegen en zelfs de zee in geweest. De zee was heel koud ongeveer 13 graden! Maar we zijn er in geweest. Na het strand naar huis gegaan en met de rest van de huisgenoten uiteten geweest en daarna heerlijk naar huis en op tijd gaan slapen.

Dit was dan alweer mijn 2e week in Kaapstad ik heb het er nog steeds onwijs naar mijn zin en ben dan ook blij dat ik volgende week dan ook echt eindelijk kan starten met mijn project! De foto’s zullen weer op facebook erbij gezet worden!

Groetjes!

  • 21 September 2016 - 15:32

    Michelle:

    Mooi verslag jongen, het lijkt nog steeds vakantie voor je

  • 21 September 2016 - 17:12

    Christa, Je Alleliefste Tante :

    Ja dat snap ik, dat je het (nog steeds) reuze naar je zin hebt.
    Dit is inderdaad gewoon vakantie !
    Eten, drinken, uitgaan en de mooie omgeving zien !
    Tijd voor het èchte werk xxx

  • 29 September 2016 - 08:26

    Tante Marion:

    Hoi Teun, dat is nog eens heerlijk genieten van je nieuwe omgeving, het eten (en drinken) en je nieuwe contacten. Ik ben al benieuwd naar je volgende verslag en je nieuwe (werk)ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 5403

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 18 Januari 2017

Kaapstad

Landen bezocht: