Weken 3,4 en 5 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Teun Swaerdens - WaarBenJij.nu Weken 3,4 en 5 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Teun Swaerdens - WaarBenJij.nu

Weken 3,4 en 5

Blijf op de hoogte en volg Teun

13 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ja ja ja ja Ik weet het het heeft dan ook even geduurd maar hier is dan weer een reisverslag van mijn avontuur hier ik Kaapstad. Het heeft zolang geduurd omdat ik gewoon geen zin had om weer een verslag te schrijven. Ja ik zeg het maar gewoon gelijk. Maar hier is die dan een verslag van de weken 3, 4 en 5. Bij deze alvast veel leesplezier!

Week 3
Deze week was niet zo goed begonnen voor mij de eerste drie dagen van deze week was ik ziek. De dagen heb ik dan ook vooral in mijn bed doorgebracht of op de bank. Op vrijdag zou ik dan echt starten op mijn stage. De dag verliep alleen niet zo zoals ik van tevoren verwacht had. Ik stond deze dag om 7:45 bij de school omdat de les al om 8 zou beginnen alleen begon deze les nooit. Dit kwam omdat op de school al de nationale feestdag werd gevierd die eigenlijk plaats vindt op zaterdag. De leerlingen liepen allemaal in traditionele kleding rond en mochten daarin niet gaan gymmen van de directrice. Helaas kon ik deze morgen dus geen lessen observeren maar niet getreurd want in de middag mocht ik wel mee feesten met de school. In de middag vierde de school dus de feestdag elke klas op de school gaf een optreden doormiddel van dans en zang. De verschillende optredens waren prachtig het was mooi om ze te horen zingen en dansen in hun traditionele kleding. De optredens duurde de hele middag en was fantastisch om bij te wonen. Vrijdag avond hebben we nog met een hele groep een gezellige braai gehouden.
Zaterdag was de dag dat het officieel de nationale feestdag was dit hebben wij dan met het hele huis ook gevierd. Een groep uit ons huis ging al naar een festival in een township en die zijn we met de rest achterna gereisd. Op dit festival werd er weer allemaal gedanst en gezongen was heel leuk om er te zijn geweest. Op zondag gingen Paul, Linda en ik op bezoek bij mijn familie hier. We waren uitgenodigd voor een lunch en deze lunch was heerlijk. De lunch bestond uit drie gangen met vooraf een heerlijke zalm paté plus een zalmsalade. Hoofdgerecht was een heerlijke echte Afrikaanse braai en als nagerecht hadden we cheesecake met vers fruit. De middag hier was heel gezellig en lekker. De week uiteindelijk toch nog goed afgesloten.

Week 4
Deze week stond vooral in het teken om aan mijn project te werken. Heb deze week vooral gewerkt aan mijn projectplan die ik moest maken voor school. Gaandeweg dat ik aan het werken was voor dit plan kwam ik steeds meer tot de conclusie dat mijn project toch maar een beetje een ramp is helaas. Verder ben ik deze week nog een keer op de school geweest om wat te kijken bij de lessen. Verder deze week weer ’s avonds doorgebracht in Stones om pool te spelen. Ik hoop dat als ik straks terug ben in Nederland ik het eindelijk een beetje kan.
Op vrijdag begon het weekend helaas weer met allemaal uitstapjes helaas. We zijn deze dag met 6 man richting het centrum gegaan. In de ochtend kreeg ik van Sjoerd een bericht met eten- en drinkplekken waar je moet zijn geweest. Op die lijst stond ook een koffietent hier in Kaapstad dus deze zijn we maar gelijk gaan uitproberen. De koffietent zag er van binnenuit heel gaaf uit en het belangrijkste de koffie was heerlijk. Hierna hebben we met zijn alleen een rondje gelopen door het centrum om te eindigen in een park. In het park hebben we een beetje rondgelopen en van de zongenoten hierna opzoek geweest nar een café om wat te gaan drinken. Uiteindelijk met een hele groep uiteten geweest om daarna maar weer is de avond af te sluiten met een potje pool!
Zaterdag overdag ben ik een stuk gaan wandelen met een huisgenoot door de wijk waar wij wonen. We zijn gaan kijken bij de sportvelden en hier dan ook naar een rugbywedstrijd gekeken en daarna een voetbalwedstrijd. Daarna zijn we richting een park gelopen en hier nog een hele wandeling ingemaakt. ’s Avonds met het huis uiteten geweest om daarna met zijn allen naar een Beach club te gaan voor een feest. Het feest was weer is heel gezellig en het is dus ook vrijlaat geworden die dag. Zondag heerlijk uitgeslapen en de rest van de dag beetje bij moeten komen van de dag ervoor. In de middag nog wel een stuk gewandeld om toch even in beweging te komen.

Week 5
Deze week had ik vooral veel tijd voor me zelf, dit omdat de scholen deze week vakantie hadden. Op maandag ben ik dan ook wezen surfen met een groep Nederlanders van school. Het surfen was heel leuk en ging me voor de eerste keer best goed af. Na drie keer geholpen te zijn door de instructeur moest ik het daarna maar zelf proberen. Jullie zullen het vast niet geloven maar ik heb serieus al op de surfplank gestaan. Na Het surfen nog met zijn allen wat gedronken voor we naar huis gingen. Thuis hebben we die avond met zijn allen zelfgemaakte hamburgers gegeten deze waren goddelijk. We hadden nog 2 hamburgers over die hebben we zo aardig als wij zijn naar de zwervers gebracht voor onze deur. Je moet deze mensen toch wel een beetje te vriend houden aangezien ze alles in de gaten houden voor ons.
Dinsdag heb ik niet zo veel gedaan in de middag ben ik boodschappen wezen doen met Linda en Paul bij de Makro. We gingen hierheen omdat we een tent nodig hadden omdat we later deze week naar een festival gingen. Natuurlijk gingen we weg met een tent maar helaas ook nog met heel veel anders lekkers. Dinsdag avond hadden we weer een heerlijke braai in een ander huis en daarna de avond maar weer afgesloten met een potje pool.
Woensdag van deze week was echt in een woord te beschrijven RAMPZALIG! De dag begon ik met vol goede moed maar helaas de dag mocht niet zo zijn. Deze dag heb ik 1,5 uur aan de zijkant van de weg gestaan omdat mijn auto het leuk vond om ermee te kappen. Gelukkig heb ik 2 goeie huisgenoten die naar mij toe kwamen om mij gezelschap te houden en me daarna een lift te geven naar huis! Dankjewel Paul en Linda! Verder deze dag niet veel gedaan omdat de dag al zo rampzalig was.
Donderdag de dag maar weer begonnen met goede moed helaas mocht het in de ochtend niet echt helpen. In de ochtend contact opgenomen met het verhuurbedrijf deze hadden helaas geen auto meer beschikbaar dus een hoop gedoe. Gelukkig in de middag vertrokken Paul, Linda en ik naar een 4-daags durende festival Rocking The Daisies. De rit naar het festival liep voorspoedig eenmaal aangekomen snel onze tent opgezet wat gegeten en toen gaan feesten.
De volgende dag kwamen de rest van de huisgenoten aan en waren we met een grote groep op het festival. Het festival was fantastisch we hadden overdag heerlijk weer alleen koelde het ’s avonds helaas flink af. De overige dagen va het festival waren heel leuk en er was veel leuke muziek. Op zondag gingen we weer naar huis en daar was ik stiekem toch wel blij mee. Zondag avond lag ik dan ook vroeg op bed om weer wat slaap in te halen.

Zo dit was dan weer mijn verslag van de weken die er miste en ik hier nu zit. Zoals jullie opvalt loopt mijn project nog steeds niet helaas. Daarnaast vermaak ik me nog steeds prima hier in Kaapstad want de mensen die ik ontmoet hier zijn geweldig. De stad zelf heeft nog genoeg te bieden qua dingen bezichtigen dus ik vermaak me hier wel.

Tot de volgende keer!
Teun

  • 16 Oktober 2016 - 10:36

    Tante Marion:

    Jammer dat het project niet goed van de grond komt. Maak er maar het beste van en geniet van alle ervaringen, die je wel beleefd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5399

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 18 Januari 2017

Kaapstad

Landen bezocht: